Из „ТРГОВИНСКЕ ПРЕПИСКЕ О ВАЛУТНОМ ПИТАЊУ/ СЕКСУАЛНИ ЕКИЛИБР НОВЦА“ / МИД

БЕЛЕШКА уз трговинску преписку…

Димитријевић, Мита: Трговинска преписка о валутном питању / МИД (Мита Димитријевић), приредио Гојко Тешић. - Београд: Откровење, 1996 (тираж 400)
Димитријевић, Мита: Трговинска преписка о валутном питању / МИД (Мита Димитријевић), приредио Гојко Тешић. – Београд: Откровење, 1996 (тираж 400)

1)         ТРГОВИНСКУ ПРЕПИСКУ О ВАЛУТНОМ ПИТАЊУ/СЕКСУАЛНИ  ЕКИЛИБР   НОВЦА,   нашао   сам   у   архиву Љубомира Мицића (под инв. бројем ЉМ 311). На фронтиспису ова књига има важну дедикацију која гласи: „ГОСПОДИНУ БРАНКУ ВЕ ПОЉАНСКОМ ОД ПЕСНИКА АПСОЛУТНО НИЧЕГА МИТА ДИМИТРИЈЕВИЋ МИД“.

Књига се може (и мора) читати у  оба смера: с почетка према крају —> или од Трговинске преписке о валутном питању па до Сексуалног екилибра новца – односно с краја према почетку (који је сам МИД узео као релевантан јер је понудио особену пагинацију текстова који сваки за себе има своју симболичку функцију) дакле од наслова Сексуални екилибр новца – до почетка који је у овом случају крај – Трговинске преписке о валутном иитању. Мидова пагинација не бележи странице него сваки текст нумерише као „валутну“ чињеницу (признаница, чек…). Текстови у структури књиге имају нумеричке ознаке од 1 до 40 -све те бројке су црвене боје. Ова књига у првом издању има 84 странице.

Иначе, двосмерна пагинација у овом издању је приређивачева.

2) У примерку из  Мицићеве заоставштине на корицама (истоветан папир као и странице књиге!) утиснуто је „Администрација Зенита, Београд, Обилићев венац 36″,) а на излазној стоји наопако одштампано у врху „Народна Мисао“ А. Д. са поновљеним отиском с прве корице.

3) Црвено-црно (знатно присутније!) у структури текста и у овој књизи има своју симболичку важност и функцију: знак (—) је доследно црвене боје; линије којима су подвучене поједине речи махом су црвене боје. Ипак, потпунији инвентар црвено одштампаних делова текста је следећи: стр. (11/75) – 5. ред, реч „ништа“ и 15. реч „зенитизма“; (29/57) – 1. и 2. ред одоздо речи „ничега“ и „нествореног“; (31/55) – цео мото у врху стране „по
којој се…“; (34/51) – 13. ред синтагма „у ничему трагичан“, потом текст на немачком језику; на истој страни црвеном линијом су подвучене речи „релативише“ и „бруталног рачунског“; (37/49) – 13. ред, синтагма „кључа равнотеже“ и 1. ред одоздо „О“; (39/47) – мото, потом синтагме „умирање живота“, „пише се ништа а чита се“; (56/30) – синтагма „брава се налази“ и црвеном линијом подвучене речи „ништа није“ у 2/3 реду одоздо; (57/29) цео текст који почиње „изван времена…“; (63/23) I. ред одоздо „Народна банка“, „народ“ и „О!“; (81/5) – 2. ред реч ,,La“ и стр (85/1) цео текст изузев речи „ничему“ (црна). Верујем да ћу у будућем, фототипском издању, исправити ту погрешку који јс у овој прилици условљена искључиво материјалним разлозима.

4) Мид је у обликовању своје књиге користио различиту градацију слога – тако да ни један текст није могао претећи ни другу страну. На жалост, због умањења формата приређивач јс био принуђен да „прекрши“ Мидову структуру у следећим случајевима: 15, и 23, (то је Мидова пагинација!) јер би сма-њивањем градације слога текст постао нечитљив. Дакле приређивач је делове текста у назначеним случајевима пренео на непарну страну а у дну стране се налази „текст“ који јс чинио непагинисану страну (тј. кључ / кључ – у различитим варијантама).

5) У тексту књиге извршена су само правописна усаглашавања и на неколико места исправљене су очигледне штампарске грешке.

ЛИТЕРАТУРА

–   Љубомир   Мицић:   „Сексуални   екилибр   новца Трговинска преписка о валутном питању“. – Зенит, VI/40, IV 1926, стр. 27.

(Осталу литературу видети уз књигу Метафизика ничега\)

Г. Тешић

_________________

…. СЛОБОДНО КРАСТИ!

Кључ!…                                                                            Кључ!!!!!…

Партија 1.

Валутно (+) се може, сме, оно што се сексуално (—) не сме, не може. Робом се, „стварју по себи,“ (-+-) с лица и наличја, дају мерити односи; а рачуном се (—) не дају обрачунавати вредности      , Сви смо дужни лагати, ништа није само ……………………………….

Партија 2.

Неприкосновено?

– Ништа није само…. крајње, него и централно питање; односно кад представља границу једностраних питања, оно, ништа, представља у исти мах и ембрио двостраних питања с лица и наличја. То доказује опет да је ништа централно питање свију питања; доказује да је ништа интегрално питање, с1гси1ш уШозиз, средишно питање Смрти и живота, — Смрти која је позитивна, активна (+) и живота који то није (—) а који се обоје у њему паралишу стремећи једно другом с лица и наличја. Ништа је дакле, једнострано двоструко и, у исти мах двострано хермафродитно питање; оно је дакле четвороструко (за бележење осмоструко…. средишно питање двеју категоричких супротности и двају елементарних нагона који се у ничему промећу и паралишу а не изолишу, с лица и наличја.

Кључ!!…                                          Кључ!!!!…….

Партија 3-.

Не треба се заваравати о значењу ничега, то је све: љубав и рачун у исти мах, с лица и наличја: валутно, важеће (+) конвенционално и неконвенционално (—) полно знамење. Ништа није слободно; његова је акци-ја, због његовог пасивитета, латентна,… Ништа се не види, ништа се не чује, ништа се не осећа; све се дакле не разуме…. На темељу поставке о ничему, ништење би се, преображавање у ништа, уништавање, ништа дакле, – једнострано двоструко схватало и не схвата-ло, у исти мах, као нихилизам, с лица и наличја…. Ништа је дакле Матица и ковитлац времена и прос-транства, с лица и наличја: у исти мах…. Па „Арије је Александријски учио да је прва најсавршенија творевина, мртва материја (+), „ствар по себи:“ РЕЧ створена из НИЧЕГА: вечног, самобитног, НЕСТВОРЕНОГ божанства (-).

Кључ!!…                                          Кључ!!!!…….

ПО КОЈОЈ СЕ, АКО СЕ ГЛЕДА ИЗ ГЛАВЕ НЕ ВИДИ ОНО ШТО СЕ ВИДИ

Партија 4.

Материјална важност ничега

Поуздано се може устврдити да је И за мерење вредности, мерење свих мерења, пре свега неопходно једно МЕРИЛО, непроменљиво у својој дељивој и множивој вредности, непоколебљиво у значењу, неу-митно, један Стандард којим ће се моћи мерити сва мерила, у свима одстојањима времена и пространства, с лица и наличја, па после прецизно обрачунавати сва колебања свих релативних вредности ,(..робе..). с лица и наличја, мртвих (+) оживљених (..рачуном..) ценом и умртвљених живих (—) свих: снаге, имања, умења, знања  Ништа се не може и у питању Стандарда избећи, иако се ништа не зна…. „Свему се данас зна цена, а ничему вредност (Уајлд)     Робом се дакле дају обрачунавати односи; а рачуном се не дају мерити вредности.

(…..)

Извор:

CIP
CIP

_______________ ЛеЗ 0003193   

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

УКАЗИВАЊА и ПРИКЉУЧЕНИЈА

(000) | ПРОТОТИП

СУРБИТА(р). Прототип Енциклопедије "Заветина"

(011) Архив У ОСНИВАЊУ > Прототип

(Шк)АРТ |Књижевни живот и смрт

ЗАВЕТИНЕ

Лист против разних саблазни

(001) Архив УКАЗИВАЊА и ПРИКЉУЧЕНИЈА

ДНЕВНИК ПИСЦА. - Преображење Србије

ЗМИЈА БЕЛА КАО СНЕГ

На висијама слободе.Претек.Антологија

(006) Архив У ОСНИВАЊУ > Прототип

МЕЂУПРОСТОР < dans l'espace entre, пространство между, utrymme mellan, ruang di antara , plass i mellom , espaço entre elas, spaco en inter, Zwischenraum

ДЕЈСТВО МЕСЕЧИНЕ НА ВЕЛИКЕ ПРЕТЕЧЕ

И посебно на члана COGITO KLUBA

ПОСЛЕДЊЕ ВРЕМЕ

СУРБИТАPress | АЛАЈБЕГОВА С(а)ЛАМА > (003) Архив У ОСНИВАЊУ >

Дошао сам мечки на рупу

Најважније о Белатукадрузу

(010) Архив У ОСНИВАЊУ > Прототип

КОРЊАЧА | Кључ за одкључавање зарђалих...

(006) Архив УКАЗИВАЊА и ПРИКЉУЧЕНИЈА

ПРЕПЕВИ > неуспела мисија "САЗВЕЖЂА З"?

СУЗОВЦИ

Лист, (покренут у) пролеће 2007.

(019) Архив ДИБИДрУС

ТРЕЋА СРПСКА РЕНЕСАНСА

(10) Архив ДИБИДрУС

НЕЧИСТА СРБИЈА:трауматско искуство (титоизам)

(008) Архив У ОСНИВАЊУ > Прототип

Магазин ФАНИКА, а у ствари, погрешна процена, или о једном петлу-разбојнику

(003) Архив УКАЗИВАЊА и ПРИКЉУЧЕНИЈА

Алманах за живу традицију, књижевност и алхемију, I , 1998.

ПЕСМЕ ИЗ РОМАНА

КАРНЕВАЛ КРАЈ ШУМСКЕ РЕКЕ

ПУТЕВИ СРБАЉА

Свесрпство

CADIS. GAURA MARE

(005) Архив: „Железничке линије 45. упоредника“: Бордо - Лион - Милано - Загреб - Београд - Пожаревац - Мишљеновац (СЕВЕРЦИ.Звижд) - Кучево - прелаз преко Дунава на Ђердапу – Крајова – Одеса

СУЗ - ДИБИДрУС

Non, Je ne regrette rien

(002) Архив ДИБИДрУС

Салаши Севераца (1)

Ћуп "ЗАВЕТИНА" I

РЕНЕСАНСА | Српска ренесанса

Ћуп "ЗАВЕТИНА" II

RUBIKON | На темељу књиге ОПАЛО ЛИШЋЕ : Песме отпале из антологије "Несебичан музеј"

КРУГ

Са тачком у средини

КОЛО

Група ВИЗИОНАРА...Пријатељи

СРПСКА ФАБРИКА ИЛУЗИЈА I

Архив УКАЗИВАЊА и ПРИКЉУЧЕНИЈА |ЧАРДАКЛИЈА | Подрум Виноградара

%d bloggers like this: