Из „ТРГОВИНСКЕ ПРЕПИСКЕ О ВАЛУТНОМ ПИТАЊУ/ СЕКСУАЛНИ ЕКИЛИБР НОВЦА“ / МИД

БЕЛЕШКА уз трговинску преписку…

Димитријевић, Мита: Трговинска преписка о валутном питању / МИД (Мита Димитријевић), приредио Гојко Тешић. - Београд: Откровење, 1996 (тираж 400)
Димитријевић, Мита: Трговинска преписка о валутном питању / МИД (Мита Димитријевић), приредио Гојко Тешић. – Београд: Откровење, 1996 (тираж 400)

1)         ТРГОВИНСКУ ПРЕПИСКУ О ВАЛУТНОМ ПИТАЊУ/СЕКСУАЛНИ  ЕКИЛИБР   НОВЦА,   нашао   сам   у   архиву Љубомира Мицића (под инв. бројем ЉМ 311). На фронтиспису ова књига има важну дедикацију која гласи: „ГОСПОДИНУ БРАНКУ ВЕ ПОЉАНСКОМ ОД ПЕСНИКА АПСОЛУТНО НИЧЕГА МИТА ДИМИТРИЈЕВИЋ МИД“.

Књига се може (и мора) читати у  оба смера: с почетка према крају —> или од Трговинске преписке о валутном питању па до Сексуалног екилибра новца – односно с краја према почетку (који је сам МИД узео као релевантан јер је понудио особену пагинацију текстова који сваки за себе има своју симболичку функцију) дакле од наслова Сексуални екилибр новца – до почетка који је у овом случају крај – Трговинске преписке о валутном иитању. Мидова пагинација не бележи странице него сваки текст нумерише као „валутну“ чињеницу (признаница, чек…). Текстови у структури књиге имају нумеричке ознаке од 1 до 40 -све те бројке су црвене боје. Ова књига у првом издању има 84 странице.

Иначе, двосмерна пагинација у овом издању је приређивачева.

2) У примерку из  Мицићеве заоставштине на корицама (истоветан папир као и странице књиге!) утиснуто је „Администрација Зенита, Београд, Обилићев венац 36″,) а на излазној стоји наопако одштампано у врху „Народна Мисао“ А. Д. са поновљеним отиском с прве корице.

3) Црвено-црно (знатно присутније!) у структури текста и у овој књизи има своју симболичку важност и функцију: знак (—) је доследно црвене боје; линије којима су подвучене поједине речи махом су црвене боје. Ипак, потпунији инвентар црвено одштампаних делова текста је следећи: стр. (11/75) – 5. ред, реч „ништа“ и 15. реч „зенитизма“; (29/57) – 1. и 2. ред одоздо речи „ничега“ и „нествореног“; (31/55) – цео мото у врху стране „по
којој се…“; (34/51) – 13. ред синтагма „у ничему трагичан“, потом текст на немачком језику; на истој страни црвеном линијом су подвучене речи „релативише“ и „бруталног рачунског“; (37/49) – 13. ред, синтагма „кључа равнотеже“ и 1. ред одоздо „О“; (39/47) – мото, потом синтагме „умирање живота“, „пише се ништа а чита се“; (56/30) – синтагма „брава се налази“ и црвеном линијом подвучене речи „ништа није“ у 2/3 реду одоздо; (57/29) цео текст који почиње „изван времена…“; (63/23) I. ред одоздо „Народна банка“, „народ“ и „О!“; (81/5) – 2. ред реч ,,La“ и стр (85/1) цео текст изузев речи „ничему“ (црна). Верујем да ћу у будућем, фототипском издању, исправити ту погрешку који јс у овој прилици условљена искључиво материјалним разлозима.

4) Мид је у обликовању своје књиге користио различиту градацију слога – тако да ни један текст није могао претећи ни другу страну. На жалост, због умањења формата приређивач јс био принуђен да „прекрши“ Мидову структуру у следећим случајевима: 15, и 23, (то је Мидова пагинација!) јер би сма-њивањем градације слога текст постао нечитљив. Дакле приређивач је делове текста у назначеним случајевима пренео на непарну страну а у дну стране се налази „текст“ који јс чинио непагинисану страну (тј. кључ / кључ – у различитим варијантама).

5) У тексту књиге извршена су само правописна усаглашавања и на неколико места исправљене су очигледне штампарске грешке.

ЛИТЕРАТУРА

–   Љубомир   Мицић:   „Сексуални   екилибр   новца Трговинска преписка о валутном питању“. – Зенит, VI/40, IV 1926, стр. 27.

(Осталу литературу видети уз књигу Метафизика ничега\)

Г. Тешић

_________________

…. СЛОБОДНО КРАСТИ!

Кључ!…                                                                            Кључ!!!!!…

Партија 1.

Валутно (+) се може, сме, оно што се сексуално (—) не сме, не може. Робом се, „стварју по себи,“ (-+-) с лица и наличја, дају мерити односи; а рачуном се (—) не дају обрачунавати вредности      , Сви смо дужни лагати, ништа није само ……………………………….

Партија 2.

Неприкосновено?

– Ништа није само…. крајње, него и централно питање; односно кад представља границу једностраних питања, оно, ништа, представља у исти мах и ембрио двостраних питања с лица и наличја. То доказује опет да је ништа централно питање свију питања; доказује да је ништа интегрално питање, с1гси1ш уШозиз, средишно питање Смрти и живота, — Смрти која је позитивна, активна (+) и живота који то није (—) а који се обоје у њему паралишу стремећи једно другом с лица и наличја. Ништа је дакле, једнострано двоструко и, у исти мах двострано хермафродитно питање; оно је дакле четвороструко (за бележење осмоструко…. средишно питање двеју категоричких супротности и двају елементарних нагона који се у ничему промећу и паралишу а не изолишу, с лица и наличја.

Кључ!!…                                          Кључ!!!!…….

Партија 3-.

Не треба се заваравати о значењу ничега, то је све: љубав и рачун у исти мах, с лица и наличја: валутно, важеће (+) конвенционално и неконвенционално (—) полно знамење. Ништа није слободно; његова је акци-ја, због његовог пасивитета, латентна,… Ништа се не види, ништа се не чује, ништа се не осећа; све се дакле не разуме…. На темељу поставке о ничему, ништење би се, преображавање у ништа, уништавање, ништа дакле, – једнострано двоструко схватало и не схвата-ло, у исти мах, као нихилизам, с лица и наличја…. Ништа је дакле Матица и ковитлац времена и прос-транства, с лица и наличја: у исти мах…. Па „Арије је Александријски учио да је прва најсавршенија творевина, мртва материја (+), „ствар по себи:“ РЕЧ створена из НИЧЕГА: вечног, самобитног, НЕСТВОРЕНОГ божанства (-).

Кључ!!…                                          Кључ!!!!…….

ПО КОЈОЈ СЕ, АКО СЕ ГЛЕДА ИЗ ГЛАВЕ НЕ ВИДИ ОНО ШТО СЕ ВИДИ

Партија 4.

Материјална важност ничега

Поуздано се може устврдити да је И за мерење вредности, мерење свих мерења, пре свега неопходно једно МЕРИЛО, непроменљиво у својој дељивој и множивој вредности, непоколебљиво у значењу, неу-митно, један Стандард којим ће се моћи мерити сва мерила, у свима одстојањима времена и пространства, с лица и наличја, па после прецизно обрачунавати сва колебања свих релативних вредности ,(..робе..). с лица и наличја, мртвих (+) оживљених (..рачуном..) ценом и умртвљених живих (—) свих: снаге, имања, умења, знања  Ништа се не може и у питању Стандарда избећи, иако се ништа не зна…. „Свему се данас зна цена, а ничему вредност (Уајлд)     Робом се дакле дају обрачунавати односи; а рачуном се не дају мерити вредности.

(…..)

Извор:

CIP
CIP

_______________ ЛеЗ 0003193   

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Горе ↑

(Шк)Арт

Књижевни живот и смрт

ЗАВЕТИНЕPress

Лист о занимљивим стварима: против разних саблазни

ДНЕВНИК ПИСЦА

Дневник писца 1873.

НЕОБЈАВЉЕНИ РУКОПИСИ

Понор, провалија, бездан, јаз

МЕЂУПРОСТОР

dans l'espace entre, пространство между, utrymme mellan, ruang di antara , plass i mellom , espaço entre elas, spaco en inter, Zwischenraum

KOGITO KLUB

online izdanje istoimenog veb sajta

РАСКОВНИК

Српске Новине >>>>>

Белатукадруз

Најважније о Белатукадрузу (алиас М. Лукићу, 1950. - )

КОРЊАЧА

Кључ за одкључавање зарђалих...

ФЛАМИНГОСИ

ФОНД "ЗАВЕТИНА" ПРЕВОДИ ПРЕПЕВИ

UERKA

ДРУГА СРПСКА РЕНЕСАНСА online

ПРВА СРПСКА РЕНЕСАНСА

"Сузовци", лист, (покренут у) пролеће 2007.

Себични музеј

Једна од скривених антологија "Несебичног музеја"

ТРЕЋА СРПСКА РЕНЕСАНСА

Магазин Севераца

НЕЧИСТА СРБИЈА

трауматско искуство (титоизам)

ВРЗИНО КОЛО

Магазин ФАНИКА

Алманах

за живу традицију, књижевност и алхемију, I , 1998.

ПЕСМЕ ИЗ РОМАНА

Бела Тукадруз: ЖУТО ЦВЕЋЕ СА СПРУДОВА СА ПЛАВИМ ЗЛАТОМ

Путеви Србије

Водич за (непо)колебљиве и радознале духом

ПРУГА

„железничка линија 45. упоредника“: Бордо-Лион-Милано-Загреб-Београд- Пожаревац - Мишљеновац - Кучево - прелаз преко Дунава на Ђердапу – Крајова – Одеса

САЛАШ СЕВЕРАЦА

ЗАВЕТИНЕ:Ми

РЕНЕСАНСА

Српска ренесанса

ОПАЛО ЛИШЋЕ

Песме отпале из антологије "Несебичан музеј"

СУРБИТА

Пелазгион

ВИНАВЕРОВ СОКАК

Пантологија пеленгирике. Изводи и друго- (Канал ФИЛТРА)

ПИСМА

ЗАВЕТИНАМА, почев од лета 2011

%d bloggers like this: